Outsourcing white collar – nowoczesna usługa biznesowa

Outsourcing pracowników to nie tylko przejęcie przez zewnętrznego dostawcę odpowiedzialności za procesy lub funkcje niemieszczące się w działalności podstawowej firmy. Podpisując umowę z agencją świadczącą outsourcing, zleceniodawca określa szczegółowo efekty, jakie chciałby uzyskać. Nie mniej jednak sposób wykonywania poszczególnych zadań oraz inicjatywa pozostaje po stronie zleceniobiorcy.

Czytaj dalej

Zarządzanie finansami firmy w świecie VUCA

Zmienność, niepewność, złożoność i niejednoznaczność sytuacji (ang. volatility, uncertainty, complexity, ambiguity) w jakiej przyszło obecnie funkcjonować firmom to bardzo duże wyzwanie. O tym, jakie cechy i działania przedsiębiorców oraz pracowników pomagają w takich warunkach utrzymać finansową stabilność firmy i zapewnić jej stały rozwój mówi Adam Kierecki, dyrektor finansowy Maxi Zoo Polska, firmy obecnej na polskim rynku od 10 lat […]

Czytaj dalej

Biznes w stylu EKO – co się kryje pod tym pojęciem?

Świadomość ekologiczna Polaków zauważalnie wzrasta. Ponad 96% ankietowanych deklaruje, że regularnie segreguje odpady. Dla 94% respondentów zmiany klimatu to istotny problem. Już ponad 75% Polaków skłonna jest zapłacić więcej za zieloną energię, a blisko 60% ankietowanych planuje wymianę ogrzewania na bardziej ekologiczne. Widać także znaczący wzrost zainteresowania ochroną środowiska wśród małych i średnich firm. Aż […]

Czytaj dalej

Jak wykorzystać firmy badawczo-rozwojowe do budowy przewagi konkurencyjnej?

Przewagę konkurencyjną w biznesie możemy zyskiwać na różne sposoby, ale w wielu przypadkach droga do tego wiedzie przez innowacje. Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się ją obrać, mają przed sobą trudne zadanie związane z zaplanowaniem i realizacją działań R&D. Na szczęście mogą liczyć w tym względzie na wsparcie firm badawczo-rozwojowych. Dlaczego warto skorzystać z takiej pomocy?

Czytaj dalej

Wielojęzyczność to przyszłość ecommerce i obsługi klienta

Jak wynika z najnowszych danych W3Tech, w języku angielskim jest obecnie dostępne 61,5% wszystkich treści zawartych w internecie. Jednocześnie angielski jest językiem ojczystym jedynie dla 16,2% populacji świata. Jeśli dodatkowo zestawimy te dane z wynikami niedawnego badania Unbabel, wedle których aż 69% konsumentów na świecie chce, aby marki oferowały im doświadczenia w ich ojczystym języku, to wyraźnie widać […]

Czytaj dalej

Komercjalizacja produktu w branży przemysłowej – jak rozpocząć ten proces

Wprowadzenie nowej technologii na rynek przemysłowy, o ile ta stanowi rozwiązanie istotnych problemów branży, gwarantuje spektakularny sukces. Grunt to zrobić to w odpowiedni sposób. Komercjalizacja produktu to niełatwe zadanie. Wymaga specjalistycznej wiedzy i wieloletniego doświadczenia. Jak wdrożyć innowacje do branży przemysłowej i generować atrakcyjne zyski? Dzięki współpracy z odpowiednim podmiotem, specjalizującym się w transferze nauki […]

Czytaj dalej